E-mängude populaarsuse tõi Nokia edu

3 min


Nokia

Kas mäletad 2009. aastal esimesi nutitelefone vallutanud vahvat mobiilimängu Angry Birds? Aga kas teadsid, et see esimene tõeliselt viraalne nutitelefonimäng on loodud Soomes? Angry Birdsi edu tõi maailma mastaabis väikese Soome mängumaailma esiplaanile ja see oli uus edukas peatükk Soome tehnoloogialoos. 

Soomes asub ka ülimalt sagedasti reklaamitud mobiilimängu Clash of Clans-i loojafirma ning eelmisel aastal kuulutas Netflix välja uue mänguloomise stuudio avamise Helsinkis. Miks on aga Soome nii edukas tehnoloogiahiid? Sest talendid on juba noorest saati elanud tehnoloogiaga koos. 

Jõukus on võti

Soome on tänapäeval üks jõukamaid riike, samuti on sealsete inimeste õnnelikkuse näitaja iga-aastase õnnelikkuse uuringu järgi edetabeli tipus. Jõukusega kaasnes juba varakult kõrge ostuvõime ning inimeste taskud täitusid kiirelt igasuguste tehnoloogiaimedega. 

Kaasaskantavad muusikamängijad, järjest kahaneva suuruse ja kasvava võimekusega mobiiltelefonid ja kõikvõimalikud pisikese mängukonsoolid muutusid järjest populaarsemateks ning tõeline revolutsioon saabus kõigi vidinate üheks nutitelefoniks kokku kasvamisega.

Täna võib iga soomlase taskust leida võimeka nutitelefoni, mis osadel asendab suisa arvutit. Moodsa seadmega võib teha pea kõike, mida tavaarvutis – luua esitlusi, kirjutada pikki tekste, mängida mänge. Eriti populaarne tegevus on internetis mängitavate kasiinomängude nautimine ja Soomes on valikuvõimalusi palju. Huviline saab tutvuda internetilehel https://www.veikkaajat.com/ kõige paremate netikasiinodega ja nende pakutavate boonustega.

Vaene teeb vähesega suure tükke

1980-1990 aastad olid Soomes küll rahulikud kuid inimesed ei olnud nii heal järjel kui täna. Saada olid ainult madala võimekusega ja juba tollal iganema hakkavad masinad ning need, kellel oli võimalus arvuti hankida, pidid masinast maksimaalse välja pigistamiseks “põlve otsas” ise programme leiutama. Kogenumad programmeerijad moodustasid väikesed tehnoloogiaklubisid ning ühest sellisest klubist kasvas välja ei miski muu kui Nokia. 

Nokia oli mobiilimaailma lipukandja ning tõestas välismaistele investoritele, et Soome on just see riik, kust leiab tõsiselt kogenuid ja innovatiivseid progammeerijaid. Paljud neist kolisid välismaale, et töötada maailmakuulsates ettevõtetes nagu Microsoft ja Apple. Need kes jäid kodumaale, taipasid kiiresti, et neil ei ole vaja kolida välismaale, et saavutada midagi suurt ning lõid oma programmeerimise- või mängufirmad juba 1990. aastate keskpaigas.

Valitsus toetab ettevõtlust

Kuna soome kultuuris pole mingit häbi põruda oma esimesel katsetusel maailmas läbi lüüa, vähemalt nii kaua kui põrumise järel uuesti proovida, julgevad inimesed võtta suuremaid riske kui näiteks Ameerika Ühendriikides. Riik pakub tugevat sotsiaalset ja majanduslikku toetust nii inimestele kui ettevõtetele ja just suurepärane toetus on see, millega nüüd Soome välismaiseid programmeerijaid enda juurde meelitab. 

Mänguloojad võivad taotleda toetusi oma ideede elluviimiseks ning varastel 2010-ndatel investeeris Soome Tehnoloogia- ja Innovatsiooniagentuur kümneid miljoneid eurosid mängutööstuse arendamisesse. Tulemus on märgata – 2022. aastal oli Helsinki mänguloojate sissetulek üle kolme miljardi euro, mis on arvestades Soome suurust üüratu summa. Võrdluseks toome kaksteist korda suuremate Ühendkuningriikide mängutööstuse sissetuleku samal aastal, milleks oli 5,3 miljardit eurot. 

Omatoodang pani maailma rahva mängima

Kuna põhjamaine rahvas hoiab kokku, olid Soome päritolu ettevõtete tooted kodumaal populaarsed ning Soomes loodud mänge nagu Max Payne (2001) või juba mainitud Angry Birds (2009) näidati maailmale suure uhkusega. Edupotentsiaali märkavad programmeerijad kolisid Helsinkisse ja aitavad nüüd maailmatasemel videomängustuudiotes luua järgmiseid pärleid. Üks enim arendatuid ja populaarseid mobiilimänge Clash of Clans on küll üle kümne aasta vana, kuid siiski vallutab mobiilimängude edetabelite tippe tänu oma kaasahaaravusele. 

Nime on tegemas ka natuke teise nurga all töötav Finnplay, mis pakub kasiinomängude jooksutamiseks vajalikku tarkvara. Finnplay pakutavat Titan platvormi kasutavad juba mitmed maailmakuulsad mänguloojad nagu Yggdrasil, Microgaming, Evolution Gaming ja SoftBet. Mänguplatvormide arendamine on üks kiirema arenguga sektoreid IT-maailmas ning Soomel on suurepärane võimalus leida sellega oma uus Nokia. Finnplay kuulutab oma veebilehel, et nende platvormi kasutab juba üle saja mängulooja, seega on korralik algus juba tehtud. 

Soome on alustava IT-ettevõtte ideaalkodu

Tugev töö- ja eraelu lahusus on sageli programmeerija-tüüpi inimestele väga oluline, tänu millele jätkab Soome tehnoloogiagurude tõmbamist oma mõistliku elukorraldusega. Mida rohkem neid Soome tehnoloogia- ja mängufirmadesse jõuab, seda paremaid tooteid saavad tarbijad – lühidalt võidavad kõik. Meie e-mängude maailm oleks ilma Soome jätkuva panuseta palju igavam ning tagasihoidlikum. Seega, kui oled programmeerija, kel Eestis igav ja liiga vähe raha, võid kaaluda üle lahe vaatamist – pakkumised on üllatavalt head.


0 Comments

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga